Това пише най-престижният американски вестник "Wall Street Journal", който публикува ексклузивна статия за "ПроВиотик", създаден от българска компания.

Пробиотикът бе наречен "поразителен" от харвардския професор микробиолог Андрю Ондердонк, заради способността му да унищожава болестотворни бактерии като Ешерихия коли, Хеликобактер пилори и Листерия. Това са патогенни бактерии, чието лечение обикновено е само със силни антибиотици.

Статията представя българския продукт, покорил Манхатън, като вегански пробиотик под формата на капсули и таблетки, и като биодобавка към пресни фрешове.

Иновативният пробиотик - най-новият щам LactobacillusbulgaricusGLB44, е създаден от екип български специалисти и патентован на американския пазар. Той е уникален с това, че е изцяло растителен пробиотик, извлечен от българско кокиче и култивиран в биосок от моркови.

"ПроВиотик" не съдържа алергени, консерванти и ГМО.

Пробиотикът е пример как едно българско богатство - бактерията за кисело мляко, може да бъде преобразено в световно успешен продукт, когато български учени и български фирми работят заедно ръка за ръка.

В статията на американското издание е упоменато, че в САЩ опаковката от 30 капсули "ПроВиотик" се продава за 40 американски долара. В България пробиотикът може да бъде намерен в аптеките за 15 лева за 10 капсули.

Това е втората положителна статия за българска компания, публикувана в "Wall Street Journal", като първата беше за технологичната компания "Телерик".